Kadra

ALEKSANDRA KRÓL, DYREKTOR PRZEDSZKOLA JCI

 

Od wielu lat pracuję z dziećmi i młodzieżą. Mam doświadczenie wszystkich etapów edukacyjnych. Począwszy od przedszkolaków, poprzez szkołę podstawową, liceum aż do studentów. Studiowałam filologię polską, teologię, wychowanie przedszkolne i wychowanie fizyczne. Najpierw pracowałam jako nauczyciel, ale już od kilkunastu lat zajmuję się zarządzaniem placówkami edukacyjnymi. Wiedzę o zarządzaniu zdobyłam dzięki studiom w kraju, a także na uniwersytecie w Stanach Zjednoczonych, gdzie poznałam podstawy edukacji amerykańskiej.  Jestem przekonana, że edukacja jest ogromną wartością. Miałam możliwość zakładania szkół, przedszkoli oraz organizowania i wdrażania programów i procesów edukacyjnych. Dbam o to, by zarówno w edukacji jak również w wychowaniu pozostawić dziecku przestrzeń dla jego własnych odkryć, pomagać każdemu w odnajdywaniu piękna i różnorodności otaczającego świata, kształtować twórcze postawy oraz wyzwalać inwencję i pomysłowość. Bardzo lubię pracę z dziećmi. Fascynują mnie chwile, w których dokonane właśnie odkrycie  wyzwala w dziecku radość i natychmiast rodzi kolejne pytania. Parafrazując słowa W. Szymborskiej, postawiona kropka może być kulą u nogi. Dlatego cenię nauczycieli, którzy w pracy z dziećmi nie są jedynie wyrobnikami lecz artystami potrafiącymi dzień po dniu dostrzegać nowe umiejętności i nowe postawy swoich podopiecznych. Praca w dziedzinie edukacji to nie tylko mój zawód ale także pasja. W wolnych chwilach oddaję się lekturze i podróżom. Kocham poezję. Bardzo lubię spędzać czas pielęgnując ogród lub układając bukiety. Zimą zakładam narty biegowe i wyruszam w długie trasy. Dużą frajdę sprawiają mi spotkania towarzyskie połączone z dyskusjami nad właśnie przeczytaną książką i grami planszowymi.

 

MICHALINA PASEK, NAUCZYCIEL

Przygodę z Krakowem i studiami rozpoczęłam od rozwijania zainteresowań przyrodniczych na studiach biologiczno-geograficznych oferowanych przez Uniwersytet Jagielloński. Wtedy też spełniłam swoje wielkie marzenie i zasiliłam szeregi Krakowskiego Klubu Tańca BAWINEK. Niedługo później zaczęłam pracę jako instruktor tańca w przedszkolach i szkołach podstawowych. Trzy lata pracy z dziećmi uświadomiły mi, że właśnie to chcę robić w życiu. Wtedy też zdecydowałam się na studia pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej na Uniwersytecie Pedagogicznym im. KEN w Krakowie. Ukończyłam również kurs animatora zabawy, wychowawcy kolonijnego oraz odbyłam liczne szkolenia instruktorskie w zakresie tańca. Lubię przebywać z dziećmi. Mam dla nich wiele wyrozumiałości i cierpliwości. Nawiązuję z każdym powierzonym mi dzieckiem niepowtarzalne relacje, które są kluczem do osiągania celów wychowawczych. Wciąż się uczę, nabieram doświadczenia i odkrywam bogactwo dziecięcego świata.

ALEKSANDRA PACZYŃSKA, NAUCZYCIEL

Ukończyłam studia z pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej w Akademii Ignatianum w Krakowie. Wybierając ten kierunek kierowałam się przede wszystkim chęcią pracy z dziećmi. Przebywanie pośród nich daje mi wiele radości. Swoje doświadczenie zdobywałam już na studiach pracując w przedszkolu. Dziecięcy świat jest jednym z najciekawszych jaki można sobie wyobrazić. Ogromną przyjemność sprawia mi obserwowanie rozwoju dziecka, jego postępów, zdolności, a także  zainteresowań. Praca z dziećmi dostarcza mi wile satysfakcji i pobudza do dalszych działań.

Poza tym moją pasją jest gotowanie i pieczenie ciast. Uwielbiam eksperymentować w kuchni. Skończyłam szkołę gastronomiczną, a swoje doświadczenie pogłębiałam w Szkole Villa Blanca w Innsbrucku. W przedszkolu prowadzę kącik kulinarny, gdzie razem z dziećmi tworzymy najsmaczniejsze i najciekawsze potrawy.

JULIA GÖRLICH-BRAJER, NAUCZYCIEL

Jestem absolwentką studiów pedagogicznych na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz Akademii Ignatianum w Krakowie.  Prowadzę zajęcia edukacyjne z przedszkolakami zarówno w języku polskim jak również angielskim. Odkąd pamiętam chciałam pracować z dziećmi, a każdy kontakt z nimi utwierdzał mnie w tym przekonaniu. Doświadczenie  zawodowe zdobyłam podczas licznych praktyk w trakcie studiów, a także pracy w Placówce Wsparcia Dziennego TPD, w przedszkolu oraz szkole podstawowej. Ponadto, ukończyłam kurs Animatora Czasu Wolnego i wychowawcy kolonijnego.

Prywatnie jestem pasjonatką jeździectwa, z którym nieprzerwanie mam styczność od 10 roku życia. W klubie jeździeckim, do którego należę jako wolontariusz, staram się pomagać podczas różnego rodzaju imprez oraz zajęć hipoterapeutycznych.

KATARZYNA LEWICKA, NAUCZYCIEL

Odkąd pamiętam, zawsze pragnęłam pracować z dziećmi, jak również uczyć języka angielskiego. Postanowiłam więc połączyć, te dwie pasje. Ukończyłam studia pedagogiczne o specjalności nauczanie początkowe z językiem angielskim. Następnie ukończyłam studia z pedagogiki specjalnej. Ogromną przyjemność sprawia mi praca z dziećmi, lubię patrzeć jak się rozwijają , doskonalą zdobyte umiejętności i nabywają nowe. Janusz Korczak mawiał: “Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat”. Uwielbiam patrzeć na uśmiechnięte buzie moich podopiecznych, a najlepszą melodią dla moich uszu jest głośny śmiech dzieci.

Wolny czas poświęcam na rozwijanie swoich zainteresowań oraz pasji, którymi są: podróże, gotowanie oraz rękodzieło.

MAGDALENA ŁUKASIEWICZ, NAUCZYCIEL 

Praca z dziećmi sprawia mi wiele radości i daje poczucie spełnienia. Młody człowiek jest ciekawy świata, pełen nieszablonowych pomysłów i pytań. Już w przedszkolu ujawniają się jego predyspozycje, zainteresowania i cechy charakteru. Cieszę się, że mogę towarzyszyć dzieciom we wzrastaniu, odkrywaniu świata, poznawaniu siebie, doświadczaniu przyjaźni, kształtowaniu wrażliwości i zabawie.

Ukończyłam studia z wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej w Akademii Ignatianum w Krakowie oraz szkołę muzyczną I stopnia. Chętnie gram na gitarze klasycznej, próbuję sztuki rysunku i chodzę po górach.  Ciągle uczę się czegoś nowego, a dzieci pomagają mi wyznaczać kierunki osobistego rozwoju.

JOANNA ZIELIŃSKA, NAUCZYCIEL WSPOMAGAJĄCY

Jestem nauczycielem wspomagającym dla dzieci z zespołem Aspergera. Towarzyszę przedszkolakom w zajęciach edukacyjnych i uczę ich jak skutecznie radzić sobie z trudnościami. Pomagam im także w  funkcjonowaniu w grupie rówieśników, zdobywaniu umiejętności społecznych a tym samym  wzmacnianiu poczucia własnej wartości.

Ukończyłam studia na Uniwersytecie Pedagogicznym z zakresu pedagogiki o specjalności psychoprofilaktyki zaburzeń i wspomagania rozwoju. Aktualnie studiuję pedagogikę specjalną, pedagogikę resocjalizacyjną i psychologię stosowaną na Uniwersytecie Jagiellońskim. Ukończyłam także trzyletnie ognisko muzyczne, kurs animatora czasu wolnego oraz kurs wychowawcy kolonijnego. Pracowałam w wielu placówkach Towarzystwa Przyjaciół Dzieci.

W wolnym czasie jeżdżę na rowerze, chodzę po górach, gram w gry planszowe i dużo czytam.

BEATA STĘPIEŃ, POMOC NAUCZYCIELA

Pracowałam w wielu miejscach, ale zawsze blisko ludzi, dlatego praca w przedszkolu sprawia mi bardzo dużą przyjemność i satysfakcję. Od sześciu lat pełnie funkcję Członka Zarządu Fundacji ,,Bo Cię Kocham", której celem jest niesienie pomocy dzieciom niepełnosprawnym.

W  przedszkolu pomagam nauczycielom w codziennych obowiązkach. Wspieram dzieci w trakcie zajęć edukacyjnych, dbam o to by zdrowo się odżywiały.
Moją pasją jest zdrowa kuchnia , to właśnie w przedszkolu z pod mojej ręki wychodzą bajkowe torty, które są urodzinowym prezentem dla naszych przedszkolaków.

Prywatnie jestem mamą trójki wspaniałych dzieci. Wolny czas spędzam aktywnie, lubię górskie wędrówki , wycieczki rowerowe a zimą narty.

 

WERONIKA BALICKA, POMOC NAUCZYCIELA

Od zawsze wiedziałam, że obcowanie w towarzystwie dzieciaczków napełnia mnie radością i satysfakcją przez co przez wiele lat nabierałam doświadczenia jako niania.

W przedszkolu najważniejsze jest dla mnie poczucie bezpieczeństwa dzieci oraz pomoc w dążeniu ich do samodzielności. Staram się pomagać nauczycielom w pracy edukacyjnej oraz wspierać najmłodszych w ciągłym rozwoju. Dbam o prawidłowe żywienie i estetykę sal. Cieszę się,  gdy widzę codziennie uśmiechnięte buzie podopiecznych, co daje mi ogromną motywację do pracy. 

Prywatnie jestem mamą dwójki dzieci w wieku szkolnym. 

AGNIESZKA WIZNER-NITSCH, LOGOPEDA

Prowadzę zajęcia logopedyczne dla dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, całościowymi zaburzeniami rozwoju, alalią, dyslalią, niedokształceniem mowy o typie afazji. Szczególnie interesują mnie neurologiczne uwarunkowania zaburzeń mowy. Pomagam wielu dzieciom, które mają trudności związane z komunikacją językową. Ogromną przyjemność sprawia mi obserwowanie rozwoju mowy dziecka, zwłaszcza, gdy jest ono wynikiem naszej wspólnej pracy. Podczas zajęć szczególną uwagę zwracam na budowanie dziecięcej motywacji. Cieszę się z sukcesów dzieci. Wiele czasu poświęcam na wzbogacanie warsztatu pracy logopedycznej. Wiedza zdobyta podczas studiów pedagogicznych i logopedycznych musi być ciągle poszerzana a umiejętności wymagają ciągłego doskonalenia. Obecnie studiuję neurologopedię. Zajmuję się również szkoleniem nauczycieli.

Poza pracą zawodową jestem szczęśliwą żoną i mamą dwóch  córek, z którymi spędzam każdą wolną chwilę. Wspólnie planujemy wycieczki piesze i rowerowe, uwielbiamy też kuchenne eksperymenty ze zdrową żywnością.

KATARZYNA STALEŃCZYK, PSYCHOLOG

Jestem absolwentką Instytutu Psychologii Stosowanej Uniwersytetu Jagiellońskiego. Ukończyłam również szkołę psychoterapii i podyplomowo arteterapię (terapię przez sztukę). Psychologia jest dla mnie nie tylko zawodem, ale przede wszystkim wielką pasją. Niemal od początku studiów psychologia dziecięca była jedną z tych dziedzin, którą zgłębiałam ze szczególnym zaangażowaniem i zainteresowaniem. Pewne przysłowie arabskie mówi, że „Dzieci są skrzydłami człowieka”. Moją misją zawodową jest dbanie o zdrowy i harmonijny rozwój dzieci - tych metaforycznych „skrzydeł”, by w przyszłości pomagały w sięganiu po marzenia, by z uśmiechem i odwagą podejmowały coraz trudniejsze wyzwania.
Każdy człowiek jest wyjątkowy i tak należy go postrzegać, dlatego opracowując indywidualne zajęcia psychologiczne zawsze uwzględniam zainteresowania i potrzeby danego dziecka, by były dla niego ciekawe i rozwojowe. Ogromną radość sprawia mi obserwowanie pozytywnych zmian, jakie zachodzą w dzieciach. W przedszkolu prowadzę zajęcia indywidualne, Trening Umiejętności Społecznych (TUS), a także tworzę i realizuję program wsparcia dzieci wysoko wrażliwych.
Wolny czas spędzam aktywnie, realizując swoje pozostałe pasje: sport, muzykę i fotografię.