Kadra

ALEKSANDRA KRÓL, DYREKTOR PRZEDSZKOLA JCI

 

Od wielu lat pracuję z dziećmi i młodzieżą. Mam doświadczenie wszystkich etapów edukacyjnych. Począwszy od przedszkolaków, poprzez szkołę podstawową, liceum aż do studentów. Studiowałam filologię polską, teologię, wychowanie przedszkolne i wychowanie fizyczne. Najpierw pracowałam jako nauczyciel, ale już od kilkunastu lat zajmuję się zarządzaniem placówkami edukacyjnymi. Wiedzę o zarządzaniu zdobyłam dzięki studiom w kraju, a także na uniwersytecie w Stanach Zjednoczonych, gdzie poznałam podstawy edukacji amerykańskiej.  Jestem przekonana, że edukacja jest ogromną wartością. Miałam możliwość zakładania szkół, przedszkoli oraz organizowania i wdrażania programów i procesów edukacyjnych. Dbam o to, by zarówno w edukacji jak również w wychowaniu pozostawić dziecku przestrzeń dla jego własnych odkryć, pomagać każdemu w odnajdywaniu piękna i różnorodności otaczającego świata, kształtować twórcze postawy oraz wyzwalać inwencję i pomysłowość. Bardzo lubię pracę z dziećmi. Fascynują mnie chwile, w których dokonane właśnie odkrycie  wyzwala w dziecku radość i natychmiast rodzi kolejne pytania. Parafrazując słowa W. Szymborskiej, postawiona kropka może być kulą u nogi. Dlatego cenię nauczycieli, którzy w pracy z dziećmi nie są jedynie wyrobnikami lecz artystami potrafiącymi dzień po dniu dostrzegać nowe umiejętności i nowe postawy swoich podopiecznych. Praca w dziedzinie edukacji to nie tylko mój zawód ale także pasja. W wolnych chwilach oddaję się lekturze i podróżom. Kocham poezję. Bardzo lubię spędzać czas pielęgnując ogród lub układając bukiety. Zimą zakładam narty biegowe i wyruszam w długie trasy. Dużą frajdę sprawiają mi spotkania towarzyskie połączone z dyskusjami nad właśnie przeczytaną książką i grami planszowymi.

AGNIESZKA BIAŁEK, NAUCZYCIEL

 

Jestem absolwentką pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej na Uniwersytecie Pedagogicznym im. KEN w Krakowie. Prowadzę zajęcia wykorzystując nowoczesne metody i techniki pracy. Staram się rozwijać u dzieci potencjał twórczy, rozbudzać ciekawość świata oraz kształtować wrażliwość emocjonalną. Mam milion pomysłów na minutę i wszystkie próbuję z zapałem wdrażać w życie. Uwielbiam muzykę, sztukę i teatr, dlatego w pracy nie straszne mi wcielanie się w rolę „Profesor Dociekliwej” czy też baśniowej Czarownicy. Bardzo cenię sobie relacje z rodzicami. Staram się budować je poprzez codzienne spotkania i rozmowy. Bardzo lubię uczyć języka angielskiego. Mam w tym względzie spore doświadczenie. Ciągle sama się uczę. W wolnych chwilach oddaję się moim pasjom, którymi są trekking i literatura. Nieustannie wracam do miejsc, które kiedyś mnie urzekły oraz wyjeżdżam z przyjaciółmi w małe i dalekie podróże. Zimą aktywnie wypoczywam na desce snowboardowej. Ciągle przełamuję swoje bariery i słabości. Eksperymentuję w kuchni, ale zdecydowanie lepiej wychodzą mi naukowe eksperymenty w przedszkolu. Praca z dziećmi jest dla mnie wyzwaniem ale też głównym źródłem inspiracji.

KATARZYNA WOŹNICZKO-KAJDA, NAUCZYCIEL

Jestem absolwentką pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej na Uniwersytecie Pedagogicznym im. KEN w Krakowie. Doświadczenie w pracy z dziećmi początkowo zdobywałam jako opiekunka, następnie jako wolontariuszka w przedszkolu i wreszcie, jako nauczyciel wychowania przedszkolnego. Systematycznie doskonale swój warsztat pracy poprzez uczestnictwo w kursach, szkoleniach i konferencjach. W codziennej pracy z dziećmi przyświecają mi słowa Konfucjusza: „Powiedz mi a zapomnę. Pokaż mi a zapamiętam. Pozwól mi zrobić, a zrozumiem.”  Sił do pracy nabieram oddając się moim dwóm wielkim pasjom – jeździe konnej i zajęciom aqua aerobicu. Bardzo lubię też jazdę na rowerze i narciarstwo zjazdowe. Uwielbiam gotować i piec, zwracając przy tym dużą uwagę nie tylko na smak, ale i estetykę potraw. Moje pasje i zainteresowania staram się przelewać na dzieci, by zaszczepić w nich potrzebę ruchu i prawidłowe nawyki żywieniowe.

MICHALINA PASEK, NAUCZYCIEL

Przygodę z Krakowem i studiami rozpoczęłam od rozwijania zainteresowań przyrodniczych na studiach biologiczno-geograficznych oferowanych przez Uniwersytet Jagielloński. Wtedy też spełniłam swoje wielkie marzenie i zasiliłam szeregi Krakowskiego Klubu Tańca BAWINEK. Niedługo później zaczęłam pracę jako instruktor tańca w przedszkolach i szkołach podstawowych. Trzy lata pracy z dziećmi uświadomiły mi, że właśnie to chcę robić w życiu. Wtedy też zdecydowałam się na studia pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej na Uniwersytecie Pedagogicznym im. KEN w Krakowie. Ukończyłam również kurs animatora zabawy, wychowawcy kolonijnego oraz odbyłam liczne szkolenia instruktorskie w zakresie tańca. Lubię przebywać z dziećmi. Mam dla nich wiele wyrozumiałości i cierpliwości. Nawiązuję z każdym powierzonym mi dzieckiem niepowtarzalne relacje, które są kluczem do osiągania celów wychowawczych. Wciąż się uczę, nabieram doświadczenia i odkrywam bogactwo dziecięcego świata.

WIOLETTA BANASIK, POMOC NAUCZYCIELA

Urodziłam się i mieszkam w Krakowie. Pracowałam w wielu miejscach, ale zawsze blisko ludzi, dlatego praca w przedszkolu sprawia mi bardzo dużą przyjemność i satysfakcję. Obcowanie z dziećmi wyzwala we mnie wiele pomysłów i uczy pozytywnego  myślenia. Pozwala też nabrać dystansu do siebie. Jestem mamą 6 letniej Zosi. Czas wolny bardzo lubię spędzać poznając ciekawe miejsca, lubię czytać, oglądać interesujące  filmy i jeździć na rowerze. Mam pozytywne podejście do życia a swoim entuzjazmem staram się zarażać wszystkich dookoła.

ALEKSANDRA WIĘCŁAWEK, POMOC NAUCZYCIELA

Jestem studentką Akademii Ignatianum w Krakowie. Studiuję wychowanie przedszkolne. Wybierając ten kierunek kierowałam się przede wszystkim chęcią pracy z dziećmi. Przebywanie pośród nich daje mi wiele radości. Pomagam nauczycielom w prowadzeniu zajęć edukacyjnych, w sprawowaniu opieki nad dziećmi, dbam, by prawidłowo się odżywiały oraz ubierały odpowiednio do pogody. Dużą wagę przywiązuję do ich bezpieczeństwa. Praca z dziećmi dostarcza mi wiele satysfakcji.  Poza tym moją pasją jest gotowanie i pieczenie ciast. Uwielbiam eksperymentować w kuchni. Skończyłam szkołę gastronomiczną, a swoje doświadczenie pogłębiałam w Szkole Villa Blanca w Innsbrucku. To spod mojej ręki wychodzą urodzinowe torty dla naszych przedszkolaków. Zacięcie artystyczne pozwala mi, ku uciesze dzieci, wydobywać z ciasta  bajkowe kształty. Dbam również o to, by smak tortu zadowolił podniebienie solenizanta. Czasami dobieram składniki do specjalnych wymogów dietetycznych dziecka. Studiując na uczelni i praktykując w przedszkolu wchodzę w dziecięcy świat, który ciągle mnie zaskakuje. W wolnych chwilach chętnie czytam książki. Kocham podróże.

AGNIESZKA WIZNER-NITSCH, LOGOPEDA

Prowadzę zajęcia logopedyczne dla dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, całościowymi zaburzeniami  rozwoju, alalią, dyslalią, niedokształceniem mowy o typie afazji. Szczególnie interesują mnie neurologiczne uwarunkowania  zaburzeń mowy. Pomagam wielu dzieciom, które mają trudności związane z komunikacją językową. Ogromną przyjemność sprawia mi obserwowanie rozwoju mowy dziecka, zwłaszcza, gdy jest ono wynikiem naszej wspólnej pracy. Podczas zajęć szczególną uwagę zwracam na budowanie dziecięcej motywacji. Cieszę się z sukcesów dzieci. Wiele czasu poświęcam na wzbogacanie warsztatu pracy logopedycznej. Wiedza zdobyta podczas studiów pedagogicznych i logopedycznych musi być ciągle poszerzana a umiejętności wymagają ciągłego doskonalenia. Obecnie studiuję neurologopedię. Zajmuję się również szkoleniem nauczycieli. Poza pracą zawodową jestem szczęśliwą żoną i mamą dwóch  córek, z którymi spędzam każdą wolną chwilę. Wspólnie planujemy wycieczki piesze i rowerowe, uwielbiamy też kuchenne eksperymenty ze zdrową żywnością.

MARTA PALUCH, PSYCHOLOG

Ukończyłam Psychologię Stosowaną na Uniwersytecie Jagiellońskim. W pracy magisterskiej zajmowałam się problemem stymulowania odporności psychicznej u dzieci. Przeprowadziłam szereg zajęć kształtujących kompetencje społeczne, umiejętności radzenia sobie ze stresem czy rozwiązywaniem problemów. Jako trener programu edukacyjnego Odyseja Umysłu pracowałam z dziećmi nad rozwijaniem kreatywnego myślenia w konkretnych sytuacjach problemowych. Pracę z dziećmi postrzegam jako szansę wzajemnego uczenia się. Każde dziecko to odrębny świat, który wzbogaca mnie osobiście.  Janusz Korczak powiedział: „Nie takie ważne, żeby człowiek dużo wiedział, ale żeby dobrze wiedział, nie żeby umiał na pamięć, a żeby rozumiał, nie żeby go wszystko troszkę obchodziło, a żeby go coś naprawdę zajmowało.” Swoją pracę z dziećmi rozumiem jako kreowanie przestrzeni, która daje każdemu dziecku możliwość odkrycia tego, co tak naprawdę jest „jego”, co jest niepowtarzalne i z czym może się ono utożsamić.  Myślę, że w każdym człowieku, małym, czy dużym, drzemie potencjał i wyjątkowość. Podejście to wynika również z mojego zainteresowania trenerstwem i coachingiem. Przez kilka lat należałam do sekcji trenerskiej w Kole Nauk Psychologicznych Pragma przy UJ, w której projektowałam i prowadziłam własne szkolenia. Współorganizowałam także cykliczną Konferencję trenersko-coachingową Profectus. Ciągle się uczę i doskonalę swój warsztat, aby czerpiąc z osiągnięć psychologii jako nauki, pomagać dobrze wykorzystać każdy etap rozwoju człowieka.