Kadra

ALEKSANDRA KRÓL, DYREKTOR PRZEDSZKOLA JCI

 

Od wielu lat pracuję z dziećmi i młodzieżą. Mam doświadczenie wszystkich etapów edukacyjnych. Począwszy od przedszkolaków, poprzez szkołę podstawową, liceum aż do studentów. Studiowałam filologię polską, teologię, wychowanie przedszkolne i wychowanie fizyczne. Najpierw pracowałam jako nauczyciel, ale już od kilkunastu lat zajmuję się zarządzaniem placówkami edukacyjnymi. Wiedzę o zarządzaniu zdobyłam dzięki studiom w kraju, a także na uniwersytecie w Stanach Zjednoczonych, gdzie poznałam podstawy edukacji amerykańskiej.  Jestem przekonana, że edukacja jest ogromną wartością. Miałam możliwość zakładania szkół, przedszkoli oraz organizowania i wdrażania programów i procesów edukacyjnych. Dbam o to, by zarówno w edukacji jak również w wychowaniu pozostawić dziecku przestrzeń dla jego własnych odkryć, pomagać każdemu w odnajdywaniu piękna i różnorodności otaczającego świata, kształtować twórcze postawy oraz wyzwalać inwencję i pomysłowość. Bardzo lubię pracę z dziećmi. Fascynują mnie chwile, w których dokonane właśnie odkrycie  wyzwala w dziecku radość i natychmiast rodzi kolejne pytania. Parafrazując słowa W. Szymborskiej, postawiona kropka może być kulą u nogi. Dlatego cenię nauczycieli, którzy w pracy z dziećmi nie są jedynie wyrobnikami lecz artystami potrafiącymi dzień po dniu dostrzegać nowe umiejętności i nowe postawy swoich podopiecznych. Praca w dziedzinie edukacji to nie tylko mój zawód ale także pasja. W wolnych chwilach oddaję się lekturze i podróżom. Kocham poezję. Bardzo lubię spędzać czas pielęgnując ogród lub układając bukiety. Zimą zakładam narty biegowe i wyruszam w długie trasy. Dużą frajdę sprawiają mi spotkania towarzyskie połączone z dyskusjami nad właśnie przeczytaną książką i grami planszowymi.

 

MICHALINA PASEK, NAUCZYCIEL

Przygodę z Krakowem i studiami rozpoczęłam od rozwijania zainteresowań przyrodniczych na studiach biologiczno-geograficznych oferowanych przez Uniwersytet Jagielloński. Wtedy też spełniłam swoje wielkie marzenie i zasiliłam szeregi Krakowskiego Klubu Tańca BAWINEK. Niedługo później zaczęłam pracę jako instruktor tańca w przedszkolach i szkołach podstawowych. Trzy lata pracy z dziećmi uświadomiły mi, że właśnie to chcę robić w życiu. Wtedy też zdecydowałam się na studia pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej na Uniwersytecie Pedagogicznym im. KEN w Krakowie. Ukończyłam również kurs animatora zabawy, wychowawcy kolonijnego oraz odbyłam liczne szkolenia instruktorskie w zakresie tańca. Lubię przebywać z dziećmi. Mam dla nich wiele wyrozumiałości i cierpliwości. Nawiązuję z każdym powierzonym mi dzieckiem niepowtarzalne relacje, które są kluczem do osiągania celów wychowawczych. Wciąż się uczę, nabieram doświadczenia i odkrywam bogactwo dziecięcego świata.

ALEKSANDRA PACZYŃSKA, NAUCZYCIEL

Ukończyłam studia z pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej w Akademii Ignatianum w Krakowie. Wybierając ten kierunek kierowałam się przede wszystkim chęcią pracy z dziećmi. Przebywanie pośród nich daje mi wiele radości. Swoje doświadczenie zdobywałam już na studiach pracując w przedszkolu. Dziecięcy świat jest jednym z najciekawszych jaki można sobie wyobrazić. Ogromną przyjemność sprawia mi obserwowanie rozwoju dziecka, jego postępów, zdolności, a także  zainteresowań. Praca z dziećmi dostarcza mi wile satysfakcji i pobudza do dalszych działań.

Poza tym moją pasją jest gotowanie i pieczenie ciast. Uwielbiam eksperymentować w kuchni. Skończyłam szkołę gastronomiczną, a swoje doświadczenie pogłębiałam w Szkole Villa Blanca w Innsbrucku. W przedszkolu prowadzę kącik kulinarny, gdzie razem z dziećmi tworzymy najsmaczniejsze i najciekawsze potrawy.

JULIA GORLICH-BRAJER, NAUCZYCIEL

Jestem absolwentką studiów pedagogicznych na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz Akademii Ignatianum w Krakowie.  Prowadzę zajęcia edukacyjne z przedszkolakami zarówno w języku polskim jak również angielskim. Odkąd pamiętam chciałam pracować z dziećmi, a każdy kontakt z nimi utwierdzał mnie w tym przekonaniu. Doświadczenie  zawodowe zdobyłam podczas licznych praktyk w trakcie studiów, a także pracy w Placówce Wsparcia Dziennego TPD, w przedszkolu oraz szkole podstawowej. Ponadto, ukończyłam kurs Animatora Czasu Wolnego i wychowawcy kolonijnego.

Prywatnie jestem pasjonatką jeździectwa, z którym nieprzerwanie mam styczność od 10 roku życia. W klubie jeździeckim, do którego należę jako wolontariusz, staram się pomagać podczas różnego rodzaju imprez oraz zajęć hipoterapeutycznych.

KATARZYNA LEWICKA, NAUCZYCIEL

Odkąd pamiętam, zawsze pragnęłam pracować z dziećmi, jak również uczyć języka angielskiego. Postanowiłam więc połączyć, te dwie pasje. Ukończyłam studia pedagogiczne o specjalności nauczanie początkowe z językiem angielskim. Następnie ukończyłam studia z pedagogiki specjalnej. Ogromną przyjemność sprawia mi praca z dziećmi, lubię patrzeć jak się rozwijają , doskonalą zdobyte umiejętności i nabywają nowe. Janusz Korczak mawiał: “Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat”. Uwielbiam patrzeć na uśmiechnięte buzie moich podopiecznych, a najlepszą melodią dla moich uszu jest głośny śmiech dzieci.

Wolny czas poświęcam na rozwijanie swoich zainteresowań oraz pasji, którymi są: podróże, gotowanie oraz rękodzieło.

BEATA STĘPIEŃ, POMOC NAUCZYCIELA

Pracowałam w wielu miejscach, ale zawsze blisko ludzi, dlatego praca w przedszkolu sprawia mi bardzo dużą przyjemność i satysfakcję. Od sześciu lat pełnie funkcję Członka Zarządu Fundacji ,,Bo Cię Kocham", której celem jest niesienie pomocy dzieciom niepełnosprawnym.

W  przedszkolu pomagam nauczycielom w codziennych obowiązkach. Wspieram dzieci w trakcie zajęć edukacyjnych, dbam o to by zdrowo się odżywiały.
Moją pasją jest zdrowa kuchnia , to właśnie w przedszkolu z pod mojej ręki wychodzą bajkowe torty, które są urodzinowym prezentem dla naszych przedszkolaków.

Prywatnie jestem mamą trójki wspaniałych dzieci. Wolny czas spędzam aktywnie, lubię górskie wędrówki , wycieczki rowerowe a zimą narty.

 

WERONIKA BALICKA, POMOC NAUCZYCIELA

Od zawsze wiedziałam, że obcowanie w towarzystwie dzieciaczków napełnia mnie radością i satysfakcją przez co przez wiele lat nabierałam doświadczenia jako niania.

W przedszkolu najważniejsze jest dla mnie poczucie bezpieczeństwa dzieci oraz pomoc w dążeniu ich do samodzielności. Staram się pomagać nauczycielom w pracy edukacyjnej oraz wspierać najmłodszych w ciągłym rozwoju. Dbam o prawidłowe żywienie i estetykę sal. Cieszę się,  gdy widzę codziennie uśmiechnięte buzie podopiecznych, co daje mi ogromną motywację do pracy. 

 

Prywatnie jestem mamą dwójki dzieci w wieku szkolnym. 

AGNIESZKA WIZNER-NITSCH, LOGOPEDA

Prowadzę zajęcia logopedyczne dla dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, całościowymi zaburzeniami rozwoju, alalią, dyslalią, niedokształceniem mowy o typie afazji. Szczególnie interesują mnie neurologiczne uwarunkowania zaburzeń mowy. Pomagam wielu dzieciom, które mają trudności związane z komunikacją językową. Ogromną przyjemność sprawia mi obserwowanie rozwoju mowy dziecka, zwłaszcza, gdy jest ono wynikiem naszej wspólnej pracy. Podczas zajęć szczególną uwagę zwracam na budowanie dziecięcej motywacji. Cieszę się z sukcesów dzieci. Wiele czasu poświęcam na wzbogacanie warsztatu pracy logopedycznej. Wiedza zdobyta podczas studiów pedagogicznych i logopedycznych musi być ciągle poszerzana a umiejętności wymagają ciągłego doskonalenia. Obecnie studiuję neurologopedię. Zajmuję się również szkoleniem nauczycieli.

Poza pracą zawodową jestem szczęśliwą żoną i mamą dwóch  córek, z którymi spędzam każdą wolną chwilę. Wspólnie planujemy wycieczki piesze i rowerowe, uwielbiamy też kuchenne eksperymenty ze zdrową żywnością.

KATARZYNA STALEŃCZYK, PSYCHOLOG

 

Jestem absolwentką Instytutu Psychologii Stosowanej Uniwersytetu Jagiellońskiego. Psychologia jest dla mnie nie tylko zawodem, ale przede wszystkim wielką pasją. Niemal od początku studiów psychologia dziecięca była jedną z tych dziedzin, którą zgłębiałam ze szczególnym zaangażowaniem i zainteresowaniem. Pewne przysłowie arabskie mówi, że „Dzieci są skrzydłami człowieka”. Moją misją zawodową jest dbanie o zdrowy i harmonijny rozwój dzieci - tych metaforycznych „skrzydeł”, by w przyszłości pomagały w sięganiu po marzenia, by z uśmiechem i odwagą podejmowały coraz trudniejsze wyzwania.
Każdy człowiek jest wyjątkowy i tak należy go postrzegać, dlatego opracowując indywidualne zajęcia psychologiczne zawsze uwzględniam zainteresowania i potrzeby danego dziecka, by były dla niego ciekawe i rozwojowe. Ogromną radość sprawia mi obserwowanie pozytywnych zmian, jakie zachodzą w dzieciach. W przedszkolu prowadzę również zajęcia grupowe dla 6-latków zatytułowane „Przygotowanie do szkoły: odporność psychiczna”.
Poza nieustannym rozwojem w dziedzinie psychologii dziecięcej, kształcę się także w zakresie psychoterapii. Wolny czas spędzam aktywnie, realizując swoje pozostałe pasje: sport i fotografię.